Hoe deel je een website goed in?

Je website is de basis van je online groei. Als jij nu weinig tot geen aanvragen via je website krijgt dan weet je gelijk waar er groeipotentie zit binnen je onderneming. Je hebt de potentie van online nog niet benut en dat kan zomaar aan je website indeling liggen.

Het is belangrijk om je website op te bouwen met een goede online strategie. Om klanten te krijgen via je website moet de vorm, inhoud en techniek kloppen. Allereerst moet je een website hebben die in elk geval bestaat uit de volgende basispagina’s: Een goede homepagina, een ‘over mij’ pagina, een dienstpagina per dienst die je aanbied, een referenties pagina, een blog om kennisartikelen te delen, eventueel een optin pagina (zodat mensen zich kunnen inschrijven voor e-mailmarketing) en uiteraard een contactpagina.

Dit alles moet natuurlijk verpakt zijn in een professionele look en feel die je doelgroep aanspreekt.
Voor al deze pagina’s geldt dat de juiste strategie gehanteerd moet worden.

Wat is een goede website indeling en waar moeten de pagina’s aan voldoen:

Homepagina

De homepagina heeft de volgende functie: Professionele uitstraling, direct duidelijk maken wat je doet, goede doorverwijzing naar je diensten, een duidelijke vertoning van jouw positionering als expert duidelijk maken, er moet sociaal bewijs zijn van je expertise en je sluit je pagina af met een goede call-to-action richting het contactformulier.

De ‘over mij’ pagina

De over mij pagina heeft als functie dat potentiële klanten kennis kunnen maken met wie jij bent. Zorg voor een persoonlijke maar professionele benadering. Leg uit waarom je doet wat je doet, hoe je dat doet en onderbouw dat met de ervaring die je hebt opgedaan. Zorg dat mensen echt connectie met je kunnen maken, dat je met je teksten laat weten dat je aansluit bij hun situatie of proces.

Verder kun je op de over mij pagina wederom wat sociaal bewijs laten terugkomen. Of logo’s van opdrachtgevers / klanten die bijdragen aan je expertstatus.

Dienstenpagina’s

De dienstenpagina’s hebben de functie om aanvragen te genereren. Daarom werk je hier goed uit wat je aanbod is. Schrijf over de situatie van je doelgroep, laat zien dat je ze begrijpt. Ga dieper in op de pijn en problemen die ze hebben en laat zien dat je met jouw dienst een oplossing biedt. Vertel concreet wat het resultaat is als ze met jou samenwerken en sluit af met een goede call-to-action. Let er hierbij op dat het contactmoment laagdrempelig moet zijn zodat je ze telefonisch kunt spreken.

Referenties pagina

De referenties pagina heeft als functie om enthousiaste klanten aan het woord te laten waardoor bevestigd wordt dat je goed bent in je vak!

Blogpagina

De blog pagina draagt bij aan je expertstatus. Wie kennis deelt heeft er verstand van… Dus je moet je kennis delen! Daarbij komt ook nog dat blogs enorm bijdragen aan de vindbaarheid van je website. Elk artikel kan bovenkomen in Google. Gebruik dit! Schrijf voor je bezoeker maar ook voor Google. Naast ieder individuele artikel kun je ruimte pakken om een mooi aanbod te doen, een e-book bijvoorbeeld.

Optin pagina

De optin pagina heeft als functie om mensen op je mailinglijst te krijgen. Zorg voor een goede en waardevolle give away (e-book, videocursus, whitepaper, etc).

Op deze pagina moet je duidelijk maken waarom het zo waardevol voor de bezoeker is om met jouw kennis aan de slag te gaan. Als je dit goed doet zal je mailinglijst toenemen en ben je in staat om heel veel waarde toe te voegen aan je doelgroep!

Contactpagina

De contactpagina heeft maar één functie. Aanvragen en hulpvragen genereren waardoor je in contact kunt komen met potentiële klanten. Zorg dat het contactformulier zichtbaar en laagdrempelig is.

Hulp nodig? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder.